header3.jpg

Strategisk arbejde med fotografering

Billeder kan noget som vi aldrig kan skrive os ud af med ord. Uanset hvor meget og hvor hårdt vi forsøger. Men de kan også ødelægge det samlede indtryk godt og grundigt, hvis ikke det er de rigtige billeder der bliver brugt. Derfor er det vigtigt, at du gør dig nogle overvejelser inden du går i gang med at skyde løs. Når fotograf Brian Rasmussen fra Affordable Communication arbejder med strategisk fotografering for vores kunder, så er det vigtigt for ham at vide hvordan billederne skal bruges, hvad de skal bruges til og hvilket udtryk de skal have. Derfor bruger han altid den her spørgeramme INDEN han går i gang.

1. Hvem skal fotograferes? Det er helt essentielt i forhold til opgaven. Er det en CEO, der skal udtrykke styrke og beslutsomhed eller en bogbinder, der skal vise sine færdigheder?

2. Hvorfor skal vi have billeder af personen? Hvad er historien vi vil fortælle? Og i hvilken anledning?

3. Hvor skal billederne tages? Passer det bedst på kontoret, ude hos kunderne, i et bymiljø eller lignende? De rigtige omgivelser er med til at understøtte den fortælling, som vi ønsker billederne skal udstråle.

4. Hvad skal billederne bruges til? Er det til hjemmesiden, et pressefoto eller noget der skal bruges til markedsføringsmateriale? På den måde rammer vi et udtryk der passer til den stil som billederne skal bruges sammen med. Måske har I allerede nogen billeder til at ligge som vi skal prøve at ligge os op af – eller en designmanual som vi skal tage hensyn til?

5. Hvornår skal I bruge billederne? Deadline er altid vigtig. Hvor travlt har vi? Er der tid til at vente på at den rigtige situation opstår – eller kan/skal vi forsøge at skabe den her og nu?
Hvis du går minutiøst frem efter den her spørgeramme er du allerede godt på vej imod bedre billeder, der understøtter de budskaber du gerne vil ud med.

Strategisk arbejde med fotografering

Billeder kan noget som vi aldrig kan skrive os ud af med ord. Uanset hvor meget og hvor hårdt vi forsøger. Men de kan også ødelægge det samlede indtryk godt og grundigt, hvis ikke det er de rigtige billeder der bliver brugt. Derfor er det vigtigt, at du gør dig nogle overvejelser inden du går i gang med at skyde løs. Når fotograf Brian Rasmussen fra Affordable Communication arbejder med strategisk fotografering for vores kunder, så er det vigtigt for ham at vide hvordan billederne skal bruges, hvad de skal bruges til og hvilket udtryk de skal have. Derfor bruger han altid den her spørgeramme INDEN han går i gang.

1. Hvem skal fotograferes? Det er helt essentielt i forhold til opgaven. Er det en CEO, der skal udtrykke styrke og beslutsomhed eller en bogbinder, der skal vise sine færdigheder?

2. Hvorfor skal vi have billeder af personen? Hvad er historien vi vil fortælle? Og i hvilken anledning?

3. Hvor skal billederne tages? Passer det bedst på kontoret, ude hos kunderne, i et bymiljø eller lignende? De rigtige omgivelser er med til at understøtte den fortælling, som vi ønsker billederne skal udstråle.

4. Hvad skal billederne bruges til? Er det til hjemmesiden, et pressefoto eller noget der skal bruges til markedsføringsmateriale? På den måde rammer vi et udtryk der passer til den stil som billederne skal bruges sammen med. Måske har I allerede nogen billeder til at ligge som vi skal prøve at ligge os op af – eller en designmanual som vi skal tage hensyn til?

5. Hvornår skal I bruge billederne? Deadline er altid vigtig. Hvor travlt har vi? Er der tid til at vente på at den rigtige situation opstår – eller kan/skal vi forsøge at skabe den her og nu?
Hvis du går minutiøst frem efter den her spørgeramme er du allerede godt på vej imod bedre billeder, der understøtter de budskaber du gerne vil ud med.